International Business Development Manager Robbert Cohen de Lara

Quooker heeft inmiddels vestigingen in twaalf landen. Om verder uit te kunnen breiden, opent onze international business development manager Robbert Cohen de Lara nieuwe markten.

Internationaal is er nog volop terrein te winnen voor Quooker.’

‘Zo normaal als we de Quooker in Nederland zijn gaan vinden, zo nieuw en onbekend is het product buiten Noord-West Europa nog,’ vertelt Robbert. ‘Toen ik vorig jaar bij Quooker begon, ben ik veel naar Hong Kong geweest. Daar moest ik de mensen nog echt overtúigen van de voordelen van kokend water uit de kraan. Dat we daar nu een kantoor hebben, met een team en een dealernetwerk, dat vind ik superleuk. Van daaruit kunnen we verder bouwen. Mijn doel is Quooker in zoveel mogelijk landen ter wereld succesvol te maken.’

Voordat Robbert bij Quooker kwam, reisde hij voor een bekend kinderwagenmerk de wereld rond. Hij woonde 5,5 jaar in Azië en 1,5 jaar in Amerika, tot hij het welletjes vond. ‘Mijn vrouw en ik zijn vertrokken met twee koffers en kwamen met drie kinderen terug. Het was tijd voor een vaste plek in Nederland, en een nieuwe uitdaging op werkgebied.’ Waarom de functie bij Quooker hem aansprak?  ‘Er zijn maar weinig Nederlandse merken die zo’n origineel, kwalitatief hoogstaand designproduct maken als Quooker. Het is tastbaar, er zit een schitterend verhaal achter en Quooker heeft veel ambitie. Tegelijkertijd is er internationaal nog volop terrein te winnen. Ik kom net terug uit Milaan, waar ik in drie dagen tijd 25 keukenzaken heb bezocht. Eens kijken of we daar voet aan de grond kunnen krijgen.’