Aftersales en service medewerker Peter

Peter Kivit werkt op de service-afdeling, waar klanten naartoe bellen of mailen als ze een servicevraag hebben over hun Quooker.

‘Het voelt goed om onderdeel te zijn van een bedrijf dat groeit.’

Peter is zijn carrière bij Quooker begonnen als servicemonteur. In zijn rode servicebus reed hij door het land om bij klanten thuis Quookers te installeren. ‘Heel leuk werk,’ zegt hij. ‘Veel vrijheid ook. Maar toen ik de kans kreeg de stap te maken naar de service-afdeling, heb ik die gegrepen, want ik wilde me graag verder ontwikkelen bij Quooker.’

De service-afdeling, waar Peter nu zit, is de plek waar alle vragen en meldingen van zowel consumenten als dealers samenkomen. De afdeling wordt bemand door een man of tien, die met veel geduld en kennis van zaken alle bellers en mailers verder helpen. ‘Een simpele knipperstoring is zo opgelost, maar soms moet je meer vragen stellen om te achterhalen wat het probleem is,’ vertelt Peter. ‘Soms springt een klant bijna uit zijn vel. Dan is het de kunst om rustig te blijven en ervoor te zorgen dat hij of zij toch weer blij is met zijn Quooker en met ons.’

‘Bij Quooker wordt anders met je omgegaan dan bij andere bedrijven. Het is een beetje een cliché, maar wel heel waar: je hebt hier een familiegevoel. Niels en Walter zetten de toon. Zij hebben oprecht interesse in je, zien je staan en laten hun waardering blijken. Niet alleen tijdens het jaarlijkse bedrijfsuitje of met kerst, maar ook gewoon tussendoor. Zo is er elke maand gebak voor iedereen. Het is wel hard werken, want we zijn een beetje onderbemand, maar je weet waar je het voor doet. Zelfs in tijden van corona groeit het bedrijf razendsnel. Het voelt heel goed om daar onderdeel van te zijn.’