Administratief medewerker Finance Leonie

Leonie Bols weet als administratief medewerker op de financiële afdeling precies wat er in- en uitgaat bij Quooker. En dus wat er speelt.

Ik ben van de regelmaat’

Als Leonie ’s ochtends haar kinderen heeft weggebracht, naar de Staalstraat is gefietst en neerstrijkt op de tweede verdieping van het Quooker-kantoor, begint ze met de post. Elke dag, want ‘je wil niet dat het zich gaat opstapelen’. Gemailde facturen printen, stempel erop, datum en bedrag arceren en op de stapel voor de betreffende afdeling. Dan is het tijd voor haar vaste rondje, met de post onder de arm alle afdelingen langs. 

De rest van de dag vult ze met het inboeken van facturen. ‘Geloof me, daar krijg je de middag wel mee vol. Er gaat hier veel in en uit, en ik krijg alles onder ogen. Ik zie hoeveel drankjes er doorheen zijn gegaan tijdens Happy Hour (de maandelijkse vrijmibo in de Quooker-personeelskantine, red.) en welke schroeven en moeren de ontwikkelafdeling besteld heeft. Hierdoor weet ik precies wat er speelt in het bedrijf.’ Elke dag heeft een constant ritme. Het bevalt Leonie: ‘Ik ben een mens van de regelmaat.’ Voor ze weer op de fiets stapt, maakt ze opnieuw haar vaste rondje langs alle afdelingen. Getekende facturen en eventuele postpakketten die de deur uit moeten, haalt ze op bij collega’s en worden klaargelegd voor de volgende dag. Dan trekt ze haar jas aan. Morgen weer een dag.