Het water uit de Quooker-kokendwaterkraan kookt niet meer. Storingen

Wanneer er geen kokend water uit de Quooker-kraan meer komt kan dit verschillende oorzaken hebben: 

  1. De voorraad kokend water is opgebruikt. Bij een PRO 3 reservoir is er een voorraad van 3 liter aanwezig en is het reservoir binnen 10 minuten weer volledig opgewarmd. Bij een COMBI(+)-reservoir is er een voorraad van 7 liter kokend water aanwezig, dit reservoir is binnen 20 minuten weer volledig opgewarmd. 
  2. Het reservoir is uitgeschakeld. Bij een ingeschakeld reservoir zie je een rood lampje pulseren onder de Q op het deksel. Je schakelt het reservoir in door de rode Q bovenop het reservoir in te drukken. 
  3. Het stekkertje van de kraan is niet aangesloten op het reservoir. Schakel de Quooker eerst uit door de grote Q in te drukken. Controleer of het stekkertje van de kraan op het reservoir is aangesloten. Je kunt dit stekkertje terugvinden aande achterkant van de rode kap. Zet vervolgens het reservoir weer aan door op de grote Q te drukken.
  4. Het reservoir krijgt geen stroom. Controleer de voeding van het reservoir: Check of de stekker goed in het stopcontact zit en of het stopcontact werkt door hier even een ander apparaat op aan te sluiten. Controleer tot slot ook nog de zekering in groepenkast.
  5. Er is onderhoud nodig aan het reservoir. Raadpleeg onze onderhoudspagina voor meer informatie. 

Klik hier om het servicecontactformulier in te vullen. Binnen 2-3 werkdagen zal een van onze servicemedewerkers contact met je opnemen. Onze serviceafdeling is telefonisch bereikbaar via 0180-420488, optie 1.

Zorg dat je het serienummer van het reservoir bij de hand hebt (te vinden op de zijkant van het reservoir), hier zal de servicemedewerker naar vragen. Het serienummer kun je terugvinden op een sticker aan de zijkant van het cilindervormige Quooker reservoir of in de meegeleverde documentatie. Op deze manier kan onze serviceafdeling je snel en accuraat van dienst zijn.