Online & media manager Simone

Simone Poot (38) is Quookers online en media manager. Ze combineert haar kennis over online marketing met een sterk ontwikkeld fingerspitzengefühl, om het bereik en de bekendheid van Quooker internationaal te vergroten.

Bij Procter & Gamble, waar Simone tien jaar als online manager werkte voor ze bij Quooker kwam, maakte ze online plannen voor tientallen merken. Nu voor één. ‘Mijn werk is interessanter dan ooit,’ zegt ze. ‘Quooker is een product dat uitleg behoeft. Voor veel mensen is het best een investering, je koopt er niet zomaar één. Je moet goed nadenken over hóe je de klant bereikt en wat je hem wánneer moet vertellen. Daarnaast bevindt elk land zich in een andere fase. Dat maakt mijn werk uitdagend. Vanuit Ridderkerk bedenken en maken we zelf alle marketingcampagnes. Ik krijg bij Quooker de vrijheid om mijn eigen ding te doen. Daar ben ik vier dagen per week mee bezig.’ 

Simone ontwikkelt onze nieuwe website, bedenkt social media campagnes en zorgt ervoor dat we via onze online kanalen nóg meer mensen overtuigen van de voordelen van een Quooker. Ze bedient ook de offline media. Zie je een advertentie van Quooker in een tijdschrift? Dan is die door Simone geregeld. En als er journalisten over de vloer komen bij Quooker, is Simone degene die dat opzet. Ze studeerde Business Administration, maar ontwikkelde haar huidige expertise grotendeels op eigen houtje. ‘Toen ik afstudeerde, bestond er nog geen Facebook of Instagram. Ik onderwijs mezelf, door veel te lezen en uit te vinden. Het is een kwestie van aanvoelen wat er speelt en zorgen dat je bijblijft.’