Snel antwoord nodig op je vraag?

De 5 meest gestelde vragen

  • Hoe moet ik het Quooker-systeem onderhouden?

    Kijk voor meer informatie over onderhoud op onze onderhoudspagina.

    Snel antwoord op jouw vraag? Maak dan gebruik van onze Quooker zelfservice.


  • Waar kan ik onderdelen bestellen?

    Onderdelen voor jouw Quooker-systeem kunnen snel en gemakkelijk besteld worden via onze online serviceshop of via onze serviceafdeling.

    Snel antwoord nodig op jouw vraag? Maak dan gebruik van onze Quooker zelfservice.

    Liever persoonlijk advies? In overleg met een van onze servicemedewerkers wordt vastgesteld welke onderdelen je nodig hebt. Zorg ervoor dat je altijd het serienummer van jouw reservoir bij de hand hebt. Het serienummer kun je aan de bovenzijde op een witte sticker vinden, net onder het rode deksel of op de meegeleverde garantiekaart.


  • Kan ik mijn eigen Quooker-systeem installeren?

    De Quooker kokendwaterkraan en reservoir worden als set geleverd, inclusief duidelijke handleiding en installatiemateriaal. Hetzelfde geldt voor de Quooker CUBE.

    Kijk bij de kraan van jouw keuze voor de bijhorende installatiehandleiding. In onze instructievideo’s leggen we je de installatie stapsgewijs uit.

    Hulp nodig? Klik hier voor onze Quooker zelfservice.

  • Het lampje op de Quooker-kraan knippert.

    Als het lampje snel knippert, duidt dit op een storing.

    Het Quooker-reservoir is te resetten door de volgende stappen te volgen:

    1. Zet het reservoir uit door de rode 'Q' bovenop het reservoir in te drukken.
    2. Haal de stekker uit het stopcontact.
    3. Haal het plug-stekkertje uit de rode kap aan de achterkant
    4. Doe na 10 seconden het plug-stekkertje weer terug in de kap en plaats de stekker weer terug in het stopcontact. Druk de rode 'Q' in om het reservoir weer aan te zetten.
    5. Controleer, wanneer het lampje continue brandt (het reservoir warmt op), of er na 25 minuten kokend water uit de kraan komt.

    Snel hulp nodig? Maak dan gebruik van onze Quooker zelfservice.

    Mocht de storing zich na een derde poging nog steeds voordoen, neem dan contact op met onze serviceafdeling. Zorg dat je het serienummer van het reservoir bij de hand hebt (te vinden op de zijkant van het reservoir) en kijk goed naar de frequentie van de knipperstoring (knippert hij 2x of 4x?), hier zal de servicemedewerker naar vragen.

    Klik hier voor een video met de uitleg: Waarom knippert mijn Quooker?

     

  • Waarom gaat het lampje op mijn reservoir aan en uit?

    Bovenop het Quooker reservoir zit de aan-/ uit schakelaar waarin een rood led lampje zit. Dit lampje zal pulserend (langzaam aan en uit) licht geven als het systeem in stand-by stand staat. Dit betekent dat je Quooker klaar is voor gebruik. Dit pulserende lampje noemen wij de “hartslag” van de Quooker.

    Bij gebruik van de Quooker zal dit lampje continu branden waarmee het systeem aangeeft het water te verwarmen.

    Blijft het rode led-lampje snel en frequent knipperen(2x of 4x met een korte pauze ertussen)? Klik dan hier voor instructies om je Quooker-systeem te resetten.

     

    Snel hulp nodig? Maak dan gebruik van onze Quooker zelfservice.

Contact

Probleem met je Quooker? Met onze zelfservice kun je de meeste storingen zelf verhelpen, in slechts een paar minuten.

Lukt het niet? Neem dan contact met ons op. Vul het servicecontactformulier in en we zullen jouw vraag zo spoedig mogelijk in behandeling nemen. We gaan er alles aan doen om je te helpen!

Tip: Wij vragen in dit formulier om het serienummer van je Quooker. Dit nummer vind je op een sticker aan de voorzijde van het reservoir, net onder het deksel of op de bijgeleverde garantiekaart.

 

Openingstijden

Maandag t/m vrijdag: 09:00 - 17:00

Telefoonnummer
0180-420488

Garantie

Je hebt twee jaar garantie op Quooker-producten. Registreer je Quooker zodat we je beter en sneller kunnen helpen.

Alle help onderwerpen op een rij

Algemeen
Aanschaf
Gebruik
Installatie
Onderhoud
Storingen
Product
Energie
Professionele markt
Quooker CUBE
Webshop

Staat je vraag er niet bij?

Mail ons

Service: contactformulier

Snel antwoord: zelfservice

 

Bezoek ons

Bezoekadres:

Staalstraat 1

2984 AJ Ridderkerk

Postadres:

Postbus 155

2980 AJ Ridderkerk