Kunnen we je verder helpen?

De 5 meest gestelde vragen

  • Hoe moet ik het Quooker-systeem onderhouden?

    Hoe je het Quooker-systeem kunt onderhouden, lees je op onze onderhoudspagina.

  • Waar kan ik onderdelen bestellen?

    Onderdelen kunnen besteld worden bij onze serviceafdeling. Samen met de servicemedewerkers wordt vastgesteld welke onderdelen je nodig hebt. Om de juiste onderdelen te sturen hebben we wel het serienummer van je reservoir nodig. Het serienummer kun je aan de bovenzijde van het reservoir vinden, net onder het rode deksel. Om onderdelen te bestellen kun je het servicecontactformulier invullen, binnen 2-4 werkdagen nemen we contact met je op. 

  • Kan ik mijn eigen Quooker-systeem installeren?

    De Quooker kokendwaterkraan en reservoir worden als set geleverd, inclusief duidelijke handleiding en installatiemateriaal. Hetzelfde geldt voor de Quooker CUBE.

    Kijk bij de kraan van jouw keuze voor de bijhorende installatiehandleiding. In onze instructievideo’s leggen we je de installatie stapsgewijs uit.

    Je kan er ook voor kiezen om het systeem door een monteur te laten installeren, hiervoor raden we je aan om contact op te nemen met je keukendealer of met onze serviceafdeling. Klik hier om ons servicecontactformulier in te vullen.

  • Het lampje op de Quooker-kraan knippert.

    Als het lampje snel knippert, duidt dit op een storing.

    Het Quooker-reservoir is te resetten door de volgende stappen te volgen:

    1. Zet het reservoir uit door de rode 'Q' bovenop het reservoir in te drukken.
    2. Haal de stekker uit het stopcontact.
    3. Haal het plug-stekkertje uit de rode kap aan de achterkant
    4. Doe na 10 seconden het plug-stekkertje weer terug in de kap en plaats de stekker weer terug in het stopcontact. Druk de rode 'Q' in om het reservoir weer aan te zetten.
    5. Controleer, wanneer het lampje continue brandt (het reservoir warmt op), of er na 25 minuten kokend water uit de kraan komt.

    Mocht de storing zich na een derde poging nog steeds voordoen, neem dan contact op met onze serviceafdeling door ons servicecontactformulier in te vullen, wij nemen binnen 2-4 werkdagen contact met je op.

    Zorg dat je het serienummer van het reservoir bij de hand hebt (te vinden op de zijkant van het reservoir) en kijk goed naar de frequentie van de knipperstoring (knippert hij 2x of 4x?), hier zal de servicemedewerker naar vragen.

     

  • Waarom gaat het lampje op mijn reservoir aan en uit?

    Bovenop het Quooker reservoir zit de aan-/ uit schakelaar waarin een rood led lampje zit. Dit lampje zal pulserend (langzaam aan en uit) licht geven als het systeem in stand-by stand staat. Dit betekent dat je Quooker klaar is voor gebruik. Dit pulserende lampje noemen wij de “hartslag” van de Quooker.

    Bij gebruik van de Quooker zal dit lampje continu branden waarmee het systeem aangeeft het water te verwarmen.

    Blijft het rode led-lampje snel en frequent knipperen(2x of 4x met een korte pauze ertussen)? Klik dan hier voor instructies om je Quooker-systeem te resetten.

Garantie

Je hebt twee jaar garantie op Quooker-producten. Registreer je Quooker zodat we je beter en sneller kunnen helpen.

Contact

Let op: Door het coronavirus zijn we op dit moment beperkt bereikbaar.  Neem voor servicevragen contact op via ons servicecontactformulier. Wij komen binnen 2-4 werkdagen bij je terug.

Tip: Wij vragen in dit formulier om het serienummer van je Quooker. Dit nummer vind je op een sticker aan de voorzijde van het reservoir, net onder het deksel of op de bijgeleverde garantiekaart.

Openingstijden

Maandag t/m vrijdag: 8:30 - 17:00

Alle help onderwerpen op een rij

Algemeen
Aanschaf
Gebruik
Installatie
Onderhoud
Storingen
Product
Energie
Professionele markt
Quooker CUBE
Webshop

Staat je vraag er niet bij?

Mail ons

Service: contactformulier

Algemeen: info@quooker.nl

 

Bezoek ons

Bezoekadres:

Staalstraat 1

2984 AJ Ridderkerk

Postadres:

Postbus 155

2980 AJ Ridderkerk