Retourneren

Heb je 4 lege CO2 cilinders of wil je een ander product van jouw bestelling retourneren? Dit is gemakkelijk en geheel kosteloos. We leggen het je even uit.

CO₂-cilinders retourneren

De CO₂-cilinders zijn eigendom van Quooker International BV. Met het oog op duurzaamheid en kostenbesparing voor de klant zullen lege cilinders worden hergebruikt. De gebruikte lege CO₂-cilinders dienen per set van vier stuks te worden geretourneerd. Retourzendingen van 1 lege cilinder worden niet geaccepteerd of verwerkt door Quooker.

Extra set bestellen

Bij de installatie van jouw Quooker CUBE wordt er standaard één CO₂-cilinder meegeleverd. Wij raden je aan om via onze webshop direct een complete set van 4 CO₂-cilinders te bestellen, zodat je altijd voldoende voorraad hebt. Op deze manier heb je dus altijd 5 cilinders van ons in je bezit. Zodra je de laatste volle CO₂-cilinder in gebruik neemt, kun je via onze webshop een nieuwe set van 4 CO₂-cilinders bestellen. Je kunt dan meteen jouw retourzending van een complete set van 4 lege cilinders aanmelden en kosteloos retourneren.

Verbruik en kosten

Het verbruik is per persoon verschillend. Het kan dus voorkomen dat je wel een jaar doet met een set cilinders. Zodra je je tweede online bestelling hebt geplaatst, weten wij dat wij op korte termijn een retourzending mogen verwachten van een complete set van 4 lege cilinders.

Indien lege cilinders niet, niet per complete setvier stuks of in beschadigde of onbruikbare vorm worden geretourneerd, zal er €40,00 in rekening worden gebracht om de kosten van de lege cilinders te compenseren.
Heb je een extra cilinder in je bezit door een servicebezoek of een andere reden? Meldt dan jouw retourzending van 5 stuks of meer van tevoren aan per email via webshop@quooker.nl

Stap 1: retourlabel downloaden

Gedurende het bestelproces kun je aangeven of je een complete set van 4 lege cilinders hebt om te retourneren. Dit zal waarschijnlijk pas van toepassing zijn bij jouw tweede bestelling.

Aan het einde van je bestelling kun je gemakkelijk een gepersonaliseerd retourlabel downloaden via accountoverzicht > bestellingen > retourlabel downloaden

Je kunt het retourlabel wat is gekoppeld aan jouw bestelling eenmalig gebruiken. Zodra jouw retourzending is verwerkt, is het retourlabel niet meer zichtbaar in jouw accountoverzicht.
Een retourlabel is dus maar eenmalig te gebruiken per set van 4 lege cilinders.

Stap 2: pakket versturen

Je kunt de verzenddoos gebruiken om de set van 4 lege cilinders kosteloos aan ons te retourneren.

Print jouw persoonlijke retourlabel uit en plak deze duidelijk zichtbaar op de meegeleverde doos met de 4 lege cilinders.
Geen printer? Schrijf dan onze adresgegevens en jouw retournummer over op een vel papier plak deze duidelijk zichtbaar op de doos.
Retourzendingen waar geen retournummer op wordt vermeld kunnen niet worden verwerkt in ons systeem.

Geef het pakket af bij een PostNL-pakketpunt bij jou in de buurt, zodat zij het pakket kosteloos aan ons retourneren. Vraag altijd om een verzendbewijs en bewaar deze goed.

Bekijk de openingstijden en locaties op www.postnl.nl

Stap 3: bevestiging retourzending

Zodra wij de set van 4 lege cilinders hebben ontvangen en jouw retourzending correct is verwerkt, ontvang je automatisch een e-mail met een bevestiging van jouw retourzending.

Service artikelen en accessoires retourneren

Heb je een service artikel of accessoire besteld en ben je niet tevreden over jouw aankoop? Of heb je een verkeerd product ontvangen? Volg onderstaande stappen en retourneer jouw bestelling binnen 14 dagen na ontvangst.

Stap 1: retour aanmelden

Meldt jouw retour aan via www.quooker.nl/aanmelden-retour

Vul de gevraagde gegevens in, geef aan welke producten je retour stuurt, wat de reden hiervoor is en of je het aankoopbedrag teruggestort wilt krijgen of een vervangend product wilt ontvangen.

Stap 2: bevestiging per e-mail

Nadat jouw retouraanmelding is goedgekeurd, ontvang je binnen 1-3 werkdagen per e-mail een bevestiging.

Mocht je jouw bestelling willen omruilen, dan wordt er een nieuw product naar je opgestuurd inclusief een retourlabel om het oude product terug te sturen. Wil je het aankoopbedrag teruggestort hebben, dan ontvang je per e-mail een retourlabel. Met dit label kun je jouw pakket kosteloos retourneren via een PostNL-pakketpunt.

Stap 3: pakket retourneren

Voor een correcte retourafhandeling dient het product ongebruikt en onbeschadigd te zijn en indien mogelijk verpakt in de originele verpakking.

Gebruik het retourlabel en plak deze duidelijk zichtbaar op de verzenddoos.

Geef vervolgens het pakket af bij een PostNL-pakketpunt bij jou in de buurt, zodat zij het pakket kosteloos aan ons kunnen retourneren. Vraag altijd om een verzendbewijs en bewaar deze goed.

Stap 4: bevestiging retourzending

Zodra wij jouw pakket hebben ontvangen en jouw retourzending correct is verwerkt, ontvang je automatisch binnen 10 werkdagen een e-mail met een bevestiging van jouw retourzending.

Wanneer je ervoor hebt gekozen om het geld terug te laten storten, ontvang je na de bevestiging binnen 3 werkdagen het aankoopbedrag terug op het rekeningnummer waarmee je jouw bestelling hebt betaald.

Hulp nodig?

Staat jouw antwoord hier niet tussen? Stuur dan een e-mail naar webshop@quooker.nl