Retourneren

Heb je 4 lege CO₂-cilinders of wil je een ander product van jouw bestelling retourneren? Dit is gemakkelijk en geheel kosteloos. We leggen het je even uit.

CO₂-cilinders retourneren

De CO₂-cilinders zijn eigendom van Quooker B.V. Met het oog op duurzaamheid en kostenbesparing voor de klant zullen lege cilinders worden hergebruikt. De gebruikte lege CO₂-cilinders dienen per set van vier stuks te worden geretourneerd. Retourzendingen van 1 lege cilinder worden niet geaccepteerd of verwerkt door Quooker. Je kunt jouw persoonlijke retoursticker terugvinden achter het verzendlabel op het pakket.

De CUBE filter hoeft niet geretourneerd te worden.

Extra set bestellen

Bij de installatie van jouw Quooker CUBE wordt er standaard één CO₂-cilinder meegeleverd. Wij raden je aan om via onze webshop direct een complete set van 4 CO₂-cilinders te bestellen, zodat je altijd voldoende voorraad hebt. Op deze manier heb je dus altijd 5 cilinders van ons in je bezit. Zodra je de laatste volle CO₂-cilinder in gebruik neemt, kun je via onze webshop een nieuwe set van 4 CO₂-cilinders bestellen.

Met een nieuwe set cilinders wordt er automatisch een retoursticker meegestuurd. Je kunt jouw persoonlijke retoursticker terugvinden achter het verzendlabel op het pakket. Retourneren is volledig kosteloos. 

Verbruik en kosten

Het verbruik is per persoon verschillend. Het kan dus voorkomen dat je wel een jaar doet met een set cilinders. Zodra je je tweede online bestelling hebt geplaatst, weten wij dat wij op korte termijn een retourzending mogen verwachten van een complete set van 4 lege cilinders.

Indien lege cilinders niet, niet per complete set van vier stuks of in beschadigde of onbruikbare vorm worden geretourneerd, zullen er kosten in rekening worden gebracht om de waarde van de lege cilinders te compenseren.

Stap 1: Retoursticker plakken

Met iedere bestelling van een set CO₂-cilinders wordt automatisch een retoursticker meegestuurd. Je kunt de retoursticker terugvinden aan de achterkant van het verzendlabel. Een retourlabel is dus maar eenmalig te gebruiken per set van 4 lege cilinders. 

Heb je geen retoursticker ontvangen of is deze niet meer geldig? Download dan het retourlabel via het besteloverzicht in je account.

Lukt het nog steeds niet met het genereren van een retourlabel? Neem dan contact op via ons contactformulier.

Stap 2: pakket versturen

Je kunt de verzenddoos gebruiken om de set van 4 lege cilinders kosteloos aan ons te retourneren.

Plak jouw persoonlijke retoursticker duidelijk zichtbaar op de meegeleverde doos met de set van 4 lege cilinders.
Retourzendingen waar geen retournummer en/of gegevens op worden vermeld kunnen niet worden verwerkt in ons systeem.

Geef het pakket af bij een PostNL-pakketpunt of aan de bezorger van PostNL, zodat zij het pakket kosteloos aan ons retourneren. Vraag altijd om een verzendbewijs en bewaar deze goed.

Bekijk de openingstijden en locaties op www.postnl.nl

Stap 3: bevestiging retourzending

Zodra wij de set van 4 lege cilinders hebben ontvangen en jouw retourzending correct is verwerkt, ontvang je automatisch een e-mail met een bevestiging van jouw retourzending.

Bewaar het verzendbewijs goed, totdat je een email hebt ontvangen met een bevestiging. Heb je na 2 weken nog geen bericht ontvangen? Neem dan contact op via ons contactformulier.

Automatische herinneringen per email

Op het moment dat je een bestelling van een set CO₂-cilinders plaatst via onze webshop, wordt er automatisch een retourzending aangemaakt in ons systeem. Bij een tweede bestelling verwachten wij binnen 30 dagen een retourzending van een set lege cilinders van de vorige bestelling. Ons systeem controleert het aantal openstaande retourzendingen met het aantal bestellingen dat een set CO₂-cilinders bevat. Als dit verschil hoger is dan 2 ontvang je automatisch een herinnering per email. Om deze reden adviseren wij iedereen om niet onnodig een extra set op voorhand te bestellen.
Voor zakelijke klanten is er een andere regeling. Heb je een geldige reden waarom jij meerdere sets cilinders in je bezit hebt, dan kun je reageren op de herinnering die je per email hebt ontvangen.

Meer weten over dit proces? Stuur dan een email met jouw vraag via ons contactformulier.

Service artikelen en accessoires retourneren

Heb je een service artikel of accessoire besteld en ben je niet tevreden over jouw aankoop? Of heb je een verkeerd product ontvangen? Volg onderstaande stappen en retourneer jouw bestelling binnen 14 dagen na ontvangst.

Stap 1: retour aanmelden

Meld jouw retourzending van een foutief besteld of ontvangen artikel aan via www.quooker.nl/aanmelden-retour

Let op, dit formulier is niet bedoeld om een retourzending van een complete set van 4 lege cilinders aan te melden. De instructies voor het retourneren van lege cilinders kun je bovenaan deze pagina terugvinden.

Vul de gevraagde gegevens in, geef aan welke producten je retour stuurt, wat de reden hiervoor is en of je het aankoopbedrag teruggestort wilt krijgen of een vervangend product wilt ontvangen.

Stap 2: bevestiging per e-mail

Nadat jouw retouraanmelding is goedgekeurd, ontvang je binnen 1-3 werkdagen per e-mail een bevestiging.

Mocht je jouw bestelling willen omruilen, dan wordt er een nieuw product naar je opgestuurd inclusief een retourlabel om het oude product terug te sturen. Wil je het aankoopbedrag teruggestort hebben, dan ontvang je per e-mail een retourlabel. Met dit label kun je jouw pakket kosteloos retourneren via een PostNL-pakketpunt.

Stap 3: pakket retourneren

Voor een correcte retourafhandeling dient het product ongebruikt en onbeschadigd te zijn en indien mogelijk verpakt in de originele verpakking.

Gebruik het retourlabel en plak deze duidelijk zichtbaar op de verzenddoos.

Geef vervolgens het pakket af bij een PostNL-pakketpunt bij jou in de buurt, zodat zij het pakket kosteloos aan ons kunnen retourneren. Vraag altijd om een verzendbewijs en bewaar deze goed.

Stap 4: bevestiging retourzending

Zodra wij jouw pakket hebben ontvangen en jouw retourzending correct is verwerkt, ontvang je automatisch binnen 10 werkdagen een e-mail met een bevestiging van jouw retourzending.

Wanneer je ervoor hebt gekozen om het geld terug te laten storten, ontvang je na de bevestiging binnen 3 werkdagen het aankoopbedrag terug op het rekeningnummer waarmee je jouw bestelling hebt betaald.

Hulp nodig?

Staat jouw antwoord hier niet tussen? Stuur dan een e-mail naar webshop@quooker.nl