Hoe onderhoud ik een Quooker-systeem?

Een Quooker-systeem heeft geen preventief onderhoud nodig. Op het moment dat de waterstraal minder krachtig wordt, duidt dit op kalkaanslag. Hier lees je hoe je dit kunt aanpakken.

Kraanzeefje ontkalken

Op het moment dat de waterstraal minder sterk wordt kan je dat meestal eenvoudig oplossen door het kraanzeefje (de perlator) van je Quooker-kraan te ontkalken. Dit is heel eenvoudig: draai de metalen huls aan het einde van de uitloop los, leg enkel het zeefje een uurtje in schoonmaakazijn, spoel het kalk eraf en draai hem weer op zijn plek. Op het moment dat de Quooker-kraan, nadat het kraanzeefje is schoongemaakt, nog steeds geen optimale waterstraal geeft adviseren we je om een onderhoudsbeurt uit te voeren. 

Kalkaanslag in het reservoir

Wij geven graag advies op maat. Zorg ervoor dat je het serienummer van jouw Quooker-reservoir bij de hand hebt. Via jouw Mijn Quooker-account kun je snel en gemakkelijk een serviceverzoek indienen. Zorg ervoor dat al je Quooker-producten correct geregistreerd zijn zodat onze serviceafdeling inzage heeft in de juiste informatie. Via onze webshop kun je de juiste onderhoudsset voor jouw Quooker-systeem bestellen. Soms kan het nodig zijn om het gehele binnenwerk te vervangen, maar wellicht is het vervangen van het HiTAC®-filter in het reservoir voldoende. Dit kun je gemakkelijk zelf uitvoeren of indien gewenst via onze serviceafdeling een afspraak met een monteur inplannen. 


Quooker-kraan schoonmaken

Je kunt de kraan het beste schoonmaken door een beetje glasreiniger op een vochtige doek te spuiten (niet direct op de kraan) en de kraan hiermee af te nemen. Het drogen van de kraan na gebruik voorkomt kalkvlekken.

Het gebruik van andere schoonmaakmiddelen (bijv. antikalkmiddelen, schuurmiddelen en azijn) en schuursponsjes raden wij ten zeerste af. Deze kunnen de coating van onderdelen en het vet in de kraan, dat ervoor zorgt dat alle onderdelen soepel bewegen, aantasten.

Kosten service-sets

Via onze webshop kun je gemakkelijk de juiste onderhoudsset bestellen op basis van je serienummer.

Snel antwoord op je vraag? Maak dan gebruik van onze Zelfservice.

Een filter voor PRO3, COMBI en COMBI+-reservoirs gekocht vanaf 01-2016

(Het serienummer begint met VCF, CCF, CPF, VCW, CCW of CPW)

€33 excl. €3.95 verzendkosten

Service-set voor PRO3-reservoirs gekocht vóór 01-2016

(Het serienummer begint met VC, VCE of VCF)

€130 incl. verzendkosten

Service-set voor COMBI(+)-reservoirs die gekocht zijn vóór 01-2016

(Het serienummer begint met CC, CP, CCE, CPE, CCF of CPF)

€160 incl. verzendkosten

Aan de hand van het serienummer van je reservoir (te vinden op de zijkant) kunnen onze servicemedewerkers je helpen met het bestellen van de juiste set. 

Je kunt een service-set ook gemakkelijk zelf online bestellen via onze webshop. Op basis van het serienummer van jouw reservoir selecteren wij de juiste onderhoudsset.

Service- en montagekosten

De hieronder genoemde prijzen zijn opgebouwd uit voorrijkosten, arbeidskosten en het gebruik van klein materiaal.

Een onderhoudsbeurt kun je vaak zelf snel en gemakkelijk uitvoeren. Via onze webshop kun je direct de juiste onderhoudsset bestellen. Hulp nodig om het juiste product te kiezen? Maak dan gebruik van onze Zelfservice.

Monteur op locatie €90
Montagekosten PRO 3 + kraan€200 incl. monteur op locatie
Montagekosten PRO 3 + kraan+ CUBE€250 incl. monteur op locatie
Montagekosten COMBI+ + kraan€250 incl. monteur op locatie
Montagekosten COMBI+ + kraan + CUBE€300 incl. monteur op locatie
Montagekosten CUBE op reeds geïnstalleerd systeem€80 excl. voorrijkosten
Gat boren in het aanrechtblad€180 incl. monteur op locatie